Utflyktsmålet – Ett nationellt prisat initiativ

Utflyktsmålet – Ett nationellt prisat initiativ

Utflyktsmålet är en take away-box med mat framtagen för upptäcktsfärder och aktiviteter i naturen. Visit Östergötland ligger bakom satsningen och prisas nu för sin kampanj i initiativet "Call to Swedish Creatives", en tävling skapad av tidningen Resumé och Ocean Outdoor.

I april presenterade tidningen Resumé och Ocean Outdoor initiativet "Call to Swedish Creatives", där svenska kreatörer fick tävla med kreativa insatser som skulle hjälpa till under Coronakrisen. Nu är tävlingen avgjord och "Utflyktsmålet" är ett av två initiativ som valts ut och belönats med stor nationell exponering.

"Utflyktsmålet" är en take away-box med mat framtagen för upptäcktsfärder och aktiviteter i naturen. Syftet är att lyfta fram och sammanföra lokala näringsidkare inom restaurang, café och utomhusaktiviteter under Coronakrisen. Visit Östergötland vill uppmuntra fler östgötar att upptäcka smultronställen i regionen- och samtidigt stötta lokala verksamheter. Genom "Utflyktsmålet" kombineras tips på destinationer och aktiviteter för en trevlig picknick med take away från regionens matscen i en och samma box. 

"Utflyktsmålet" erbjuds på cirka 70 matställen i Östergötland och innehållet i boxen varierar beroende på matställe. På boxen finns även tips på lokala sevärdheter, aktiviteter och andra smultronställen utvalda av Visit Östergötland.

  • Få utemagasinet.se's nyhetsbrev

    Skriv upp dig på vårt nyhetsbrev för senaste informationen!