Vinnarna i Scandinavian Outdoor Award

Scandinavian Outdoor Group delar varje år ut Scandinavian Outdoor Awards på den internationella branschmässan Outdoor i Tyskland. Här är vinnarna inför vår/sommar 2020. 

The Midgard Concept från Nordisk 
Danska företaget Nordisk tog hem ”overall award”, vilket är det största priset. Företaget har tagit fram ett katedralliknande familjetält som kan resas på några minuter. Tältet saknar dessutom mittpinne, vilket ger en stor rörlighet på insidan. Man kan även sätta ihop flera Midgard-tält.

Odor Crunch från Polygiene 
Hållbarhetspriset gå till Polygiene vars produkt Odor Crunch är en lösning på problemet med kläder som tar upp lukt från omgivningen – såsom lukter från matlagning, cigarettrök, fukt och mögel samt föroreningar. På så vis minskar behovet av att tvätta produkten ofta.

Sports T-shirt från Aclima
En oslagbar kombination av merinotyg och merino-mesh gör denna t-shirt till vinnare av årets plagg. De olika materialen är välplacerade och tröjan är såväl teknisk som snygg i designen. 

Hillebergs Anaris
Hilleberg kammar hem pris för sitt tält Anaris som hyllas för sitt utrymme i kombination med låg vikt, rejäla material och kvalitet. 

ECCO Biom C Trail
Priset inom sko-kategorin går till ECCO och deras Biom C Trail. Juryn gillade att skon ger bra stöd och är skön – perfekt för både vandring och trail. Ovansidan kombinerar traditionellt läder, luftig mesh och reflekterande delar. 

 

Se mer på: https://scandinavianoutdooraward.com